Неділя, 27.05.2018, 16:23
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS



Форма входу
Розкажи друзям!
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Матеріали для уроків 7 клас

Електронні таблиці
[ Викачати з сервера (67.5Kb) ] 04.03.2015, 19:11

Тема: Електронні таблиці. Призначення. ЕТ Microsoft EXCEL. Клітинки і діапазони клітинок. Введення і редагування даних. Введення формул.

Мета уроку:

Пізнавальна: познайомити що вчаться з призначенням ЕТ, способами завантаження ЕТ, . видом екрану і основними об'єктами ЕТ, типами даних, які можуть використовуватися в ЕТ, введенням і редагуванням даних, способами форматування клітинок.

Розвивальна:

уміння будувати аналогії, виділяти головне, ставити і вирішувати проблеми.

Виховна: виховувати акуратність, уважність, ввічливість і дисциплінованість.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку.

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань:

*    стандартне вікно застосування

*    панель інструментів

*    збереження і завантаження документа

III. Мотивація учбової діяльності учнів:

  1. як швидко і легко проводити обчислення на комп'ютері?
  2. як побудувати красиві діаграми і графіки?

IV. Оголошення теми і мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу.

Електронні таблиці

Електронні таблиці – це спеціальні програми, призначені для роботи з даними в табличній формі:

*                Для проведення розрахунків над даними

*                Для побудови діаграм на основі табличних даних

*                Для сортування і пошуку даних на основі певного критерію

*                Для проведення аналізу даних і прорахунку сценаріїв типа «що, якщо?»,

*                Для створення баз даних

*                Для друку таблиць і їх графічного уявлення.

Перші ЕТ з'явилися в 1979 році.

Призначення Microsoft Excel.

ЕТ призначені для економістів, бухгалтерів, інженерів, науковців – всіх тих кому доводиться працювати з великими масивами числової інформації.

На сьогоднішній день найпопулярнішою ЕТ є Microsoft EXCEL. Ця програма входить до складу Microsoft OFFICE. Назва EXCEL сталася від Executable Cells – обчислювані клітинки. Хоча деякі стверджують, що від французького слова Excellent– прекрасно.

Завантаження Microsoft EXCEL

Завантаження Microsoft EXCEL здійснюється так само, як і WORD: Пуск - Програми - Microsoft EXCEL.

Вид екрану

Вид екрану стандартний для застосувань WINDOWS:

*    Рядок заголовка, в якому міститься назва програми і поточного документа.

*    Рядок меню з основними командами.

*    Панелі інструментів – Стандартна, Форматування і Рядок формул.

*    Робоче поле, яке складається з клітинок. Кожна клітинка має свою адресу: ім'я стовпця і номер рядка на перетині яких вона знаходиться. Наприклад: А1, С234, Р55. Стовпців всього 256 (останній IV), рядків – 65636.

*    Зліва і внизу екрану знаходяться смуги прокрутки. Зліва від нижньої смуги прокрутки знаходяться вкладки з назвами робочих листів.

Т.ч., ми бачимо тільки шматок величезної таблиці, яка формується в пам'яті ПК.

Документи EXCEL

Документи, які створюються за допомогою EXCEL, називаються робочими книгами і мають розширення .XLS. Нова робоча книга має три робочі листи, які називаються Лист1, Лист2 і Лист3. Ці назви вказані на ярличках листів в нижній частці екрану.

Для переходу на інший лист потрібно клацнути на назві цього листа. На робочому листі можуть розташовуватися таблиці даних, діаграми (як елемент таблиці або на окремому листі).

Дії з робочими листами:

Перейменування робочого листа. Встановити покажчик миші на корінець робочого листа і двічі клацнути лівою клавішею або викликати контекстне меню і вибрати команду

Перейменувати.

Вставка робочого листа. Виділити ярличок листа, перед яким потрібно вставити новий лист, Вставка-Лист, або за допомогою контекстного меню.

Видалення робочого листа. Виділити ярличок листа, Правка -Видалити, або з допомогою контекстного меню.

Переміщення і копіювання робочого листа. Виділити ярличок листа і перетягнути на потрібне місце (з клавішею CTRL, що натискує, – скопіювати) або через буфер обміну.

Клітинки і діапазони клітинок.

Робоче поле складається з рядків і стовпців. Рядки нумеруються числами від 1 до 65536. Стовпці позначаються латинськими буквами: А, В, З ., АА, АВ ., IV, всього – 256. На перетині рядка і стовпця знаходиться клітинка. Кожна клітинка має свою адресу: ім'я стовпця і номер рядка, на перетині яких вона знаходиться. Наприклад, А1, С234, Р55.

Для роботи з декількома клітинками їх зручно об'єднувати в «діапазони».

Діапазон – це клітинки, розташовані у вигляді прямокутника. Наприклад, А3, А4, А5 В3, В4, В5. Для запису діапазону використовується «:»: А3:B5

15:15 15. 8:20 – всі клітинки в рядках з 8 по 20.

А:A – всі клітинки в стовпці А. Н:P – всі клітинки в стовпцях з Н по Р.

На адресу клітинки можна включати ім'я робочого листа: Лист8!А3:В6.

Виділення клітинок

Одна клітинка     Клацання на ній або переміщаємо виділення клавішами з стрілками.

Рядок         Клацання на номері рядка.

Стовпець   Клацання на імені стовпця.

Діапазон клітинок        Протягнути покажчик миші від лівого верхнього кута діапазону до правого нижнього.

Декілька діапазонів     Виділити перший, натискувати SCHIFT+F8, виділити наступний.

Всю таблицю      Клацання на кнопці «Виділити все» (порожня кнопка зліва від імен стовпців)

Можна змінювати ширину стовпців і висоту рядків перетягуванням кордонів між ними.

Робота з діапазонами

Видалення вмісту.

Виділити вічко або діапазон;

а) вхопитися за маркер заповнення, перетягнути вгору або вліво і відпустити кнопку миші;

б) натискувати Правка-Очистити.

2. Копіювання.

Копіювання вмісту клітинки в інше вічко.

Копіювання вмісту клітинки в діапазон клітинок. При цьому вміст початкової клітинки копіюється в кожну клітинку відповідного діапазону.

Копіювання вмісту діапазону в інший діапазон. При цьому обидва діапазони повинні мати однакові розміри.

!!! При копіюванні клітинки відбувається копіювання вмісту клітинки, атрибутів форматування і приміток (якщо воно є), формули модифікуються.

Способи копіювання

1. За допомогою буфера обміну.

Виділити: , Кнопка <Копіювати> на Панелі інструментів, Правка- Копіювати, Контекстне меню.

Помістити табличний курсор в лівий верхній кут діапазону призначення і виконати операцію вставки ( Кнопка <Вставити>, Правка-Вставити, Контекстне меню)

!!! При вставці з БО всі значення, що знаходяться у клітинких діапазону призначення стираються без жодного попередження (у разі потреби застосувати відміну)

2. Перетягування D&D

Виділити. Перемістити покажчик миші до рамки виділення, коли він перетворитися на стрілку натискувати (до покажчика додатися знак +), перетягнути на нове місце.

!!! Якщо покажчик миші не набуває форми стрілки при перетягуванні, то Сервіс - Параметри - вкладка Правка - відзначити: Перетягування клітинок.

3. Переміщення

Переміщення діапазону виконується аналогічно копіюванню (без при перетягуванні і командою Вирізати для буфера обміну).

!!! При переміщенні клітинки з формулою, посилання (адреси клітинок), наявні в формулі, не змінюються.

!!! Дуже зручно користуватися спеціальним перетягуванням (з правою натиснутою клавішею миші). Це дає додаткові можливості, які можна вибрати з меню.

Введення і редагування даних

У EXCEL можна вводити наступних типів даних:

Числа, Текст (наприклад, заголовки і пояснюючий матеріал), Функції (наприклад, сума, синус, корінь), Формули.

Дані вводяться у клітинки. Для введення даних в потрібну клітинку необхідно виділити.

Існує два способи введення даних:

Просто клацнути у клітинку і надрукувати потрібні дані.

Клацнути у клітинку і в рядку формул ввести потрібні дані. Натиснути ENTER.

Зміна даних.

Виділити вічко - натиснути F2 - змінити дані.

Виділити вічко - клацнути в рядку формул і змінити дані там.

Для зміни формул можна використовувати тільки другий спосіб.

Введення формул

Формула – це арифметичне або логічне вираження, по якому проводяться розрахунки в таблиці. Формули складаються із посилань на клітинки, знаків операцій і функцій. MS EXCEL має в своєму розпорядженні дуже великий набір вбудованих функцій. З їх допомогою можна обчислювати суму або середнє арифметичне значень з деякого діапазону клітинок, обчислювати відсотки по вкладах і так далі.

Введення формул завжди починається із знаку рівності. Після введення формули в відповідному вічку з'являється результат обчислення, а саму формулу можна побачити в

рядку формул. Оператор     Дія    Приклади

+

Додавання

= А1+b1

-

Віднімання

= А1-b2

*

Множення

= В3*с12

/

Ділення

= А1 / В5

^

Піднесення до степеня

= А4^3

=,<,>,<=,>=,<>

Знаки відношення

=А2

У формулах можна використовувати дужки для зміни порядку дій.

Автозаповнення

Дуже зручним засобом, який використовується тільки в MS EXCEL, є автозаповнення суміжних клітинок. Наприклад, необхідно в стовпець або рядок ввести назви місяців, року. Це можна зробити вручну. Але є набагато зручніший спосіб:

*        Введіть в перше вічко потрібний місяць, наприклад січень.

*        Виділите це вічко. У правому нижньому кутку рамки виділення знаходиться маленький квадратик – маркер заповнення.

*        Підведіть покажчик миші до маркера заповнення (він набере вигляду хрестика) утримуючи такою, що натискує ліву кнопку миші, протягніть маркер в потрібному напрямі. При цьому поруч з рамкою буде видно поточне значення клітинки.

Якщо необхідно заповнити якусь числову послідовність, то потрібно в сусідні дві клітинки ввести два перші числа (наприклад, в А4 ввести 1, а у В4 – 3), виділити ці два клітинки і протягнути за маркер область виділення до потрібних розмірів.

Створення свого списку для автозаповнення

Для того, щоб мати можливість швидко вносити до ЕТ списки прізвищ або найменувань товарів, можна створити такий список для автозаповнення.

Послідовність дій:

1. Вибрати команду меню Сервіс-Параметри.

2.У діалоговому вікні ПАРАМЕТРИ вибрати вкладку СПИСКИ.

3.У лівому полі вибрати НОВИЙ СПИСОК. У правому полі внести свій список, розділяючи елементи списку комами.

4.Якщо в таблиці вже є готовий список, то в цьому діалоговому вікні в нижній частці в поле ІМПОРТ СПИСКУ З КЛІТИНОК вказати діапазон клітинок із списком і натискувати кнопку ІМПОРТ.

Відносні і абсолютні адреси клітинок.

У формулах можуть міститися адреси клітинок двох видів: відносні і абсолютні.

Відносні адреси записуються просто: =А3.

При копіюванні і автозаповненні такі адреси модифікуються щодо клітинки з формулою.

Адреса називається відносною, якщо при зміні місця розташування клітинки що містить цю адресу, він змінюється по тих же правилах, що і місце розташування клітинки.

Відносні адреси дуже зручно використовувати при автозаповненні формул.

Абсолютні адреси записуються за допомогою знаку долара: =$A$3

Адреса називається абсолютною, якщо він не змінюється ні при яких змінах місця розташування клітинки, що містить цю адресу.

Абсолютні адреси зручно використовувати при посиланні на комірку, що містить незмінні дані для всієї таблиці, наприклад, комірку з поточним курсом долара.

Для переходу від відносної адреси до абсолютного використовується клавіша F4.

Послідовне натиснення цієї клавіші приводить до таких перетворень:

A3 . $A$3 . A$3 . $A3 . A3

Форматування клітинок.

Введені дані можна відформатувати за своїм смаком. Використовується команда Формат клітинок (у контекстному меню клітинки або в меню Формат). Після вибору команди Формат клітинок, з'являється діалогове вікно з вкладками:

Число. Вибираються числові формати і їх параметри.  

Вирівнювання. Встановлюється вирівнювання у клітинках по горизонталі і вертикалі і встановлюється орієнтація даних у клітинках. За умовчанням текст вирівнюється по лівому краю, а числа – по правому.

Шрифт. Стандартним чином встановлюються параметри шрифту.

Межі. Встановлюються параметри межі клітинок. За умовчанням кордони клітинок на друк не виводяться, їх потрібно встановити в потрібному місці.

Вигляд. Визначається колір клітинок.

До діапазону клітинок можна застосувати так само засіб Автоформат (Формат - Автоформат).

VI. Підсумки уроку

Ви познайомилися з програмою для проведення розрахунків в таблицях – Excel.

Продовжите речення:

У Excel можна використовувати дані наступних типів:...

Для того, щоб змінити формат числових даних треба ...

Щоб зробити кордони і границі в таблиці, потрібно .

Введення формул починається із знаку ...

Автозаповнення – це ...

VII Домашнє завдання.

Категорія: Матеріали для уроків 7 клас | Додав: tanyona
Переглядів: 1704 | Завантажень: 68 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2018
Конструктор сайтів - uCoz